dinsdag 25 mei 2010

De Schrik der vogelen.

Vorig jaar had ik al eens een soort vogelschrikje gemaakt voor tussen de bessenstruiken, en dat heeft supergoed dienst gedaan. Maar de winter had zijn tol geëist en mijn schrikje was een scharminkeltje geworden.

David ziet het vaak wat grootser als hij aan het knutselen gaat, maar het basisidee bleef behouden: werken met de spiegelscherven en met recyclagemateriaal, snoeihout van onze appelbomen deze keer.
Ooooh ik kijk al uit naar dieprode framboosjes :)

5 opmerkingen:

Kelly zei

Aaaha, goed dat je me hieraan doet denken! Lijkt me handiger (en leuker) dan een net... Spiegelscherven heb ik niet, maar kapotte cd's zijn even schrikwekkend he? :)

vrouwtje gekruid zei

Hey Kelly, en sabine natuurlijk ook! Een goed idee! De scherven heb 'k ook niet, maar een doos oude cd's die al twee jaar op de container mogen, staat hier ook nog ergens. En dat net, ja, daar heb 'k vorige jaar toch op gevloekt, hoor!

**Sabine** zei

kapotte cd's zijn even bruikbaar, maar dan heb je wel een fuif zonder muziek (doelend op het spiegelbal effect van al die spiegels in het zon/maanlicht)

;-)

Nanna zei

Wat een goed idee zeg! Veel leuker dan zo`n raar net... Ben benieuwd naar jullie opbrengst dit jaar. Blijven de mannetjes wel van de scherven af trouwens?

Sabine zei

de kindjes kijken er wel naar, maar komen er over het algemeen niet aan.... alle er zijn toch nog geen ongelukken mee gebeurd, al is dat in theorie wel mogelijk...
Er staan ook stekelbezen (kruisbes) langs, dus dat scheelt misschien wel, langs die kant trotseren ze de prikkers al niet.

Vorig jaar was ik zo goed als geen enkele bes kwijt aan de vogels.... ik hoop op dit jaar van tzelfde...