donderdag 6 mei 2010

Hij is terug...

De laptop is terug... efkes heb ik overwogen om hem te laten waar hij was, wegens toch wel een kostelijke affaire om hem toch weer te laten fixen bij de hersteldienst.
Maar mijn venster op de wereld... kan ik toch bij nader inzien niet missen.

Nu komt het er op aan om toch wel wekelijks mijn foto's allemaal op extern te zetten (tot extern ne ke keer crasht, ge gaat dat zien) en al mijn bladwijzers terug te zoeken, dat alleen al is een job op zijneigen.

Voor moederdag krijgt ons moe dus haar computertje terug, al is de kans wel heel groot dat ze daarnaast nog wat anders zal mogen uitpakken. En aangezien ons moe toch niet meeleest (met welke computer zou ze dat moeten doen?) kan ik al wel verklappen wat juist.

Misschien niet echt zo origineel om met verzorgingsproducten af te komen voor moederkesdag, maar deze voetcreme is toch wel even het vermelden waard. Ik had hem heel kort geleden voor mijn eigen voetjes gekocht bij kudzu, de snelst leverende ecowebshop van de lage landen,  en ik was gelijk verbluft van het resultaat. Dat ik bij mooi weer constant op blote voeten loop, is er aan te voelen, maar met deze creme zijn ze meteen weer superzacht en het klinkt misschien raar, maar met deze creme op mijn voeten slaap ik echt heel goed. Ik heb dat effect vroege ook al bij de voetbalsem van weleda willen merken,... ik denk niet dat het fantasie is, maar dat het met doorbloeding te maken heeft.

De douchegel van datzelfde merkt (extravaganja) ruikt trouwens ook superfris.
Grappig wel dat er op de verpakking vermeld staat "THC FREE". As if... Om claims van teleurgestelde blowers te ontwijken?:-)

Deze week kreeg ik trouwens een mail in mijn inbox van 'netwerk bewust verbruiken', het artikel kan je hier lezen, over het verbod op verkopen van kemp als voedingsproduct. Blijkbaar mag in België kemp niet verkocht en verwerkt worden in voeding, hoewel het in de buurlanden wel mag.
Nu zou het gebruik van kemp als voedingsmiddel een zegen zijn voor het klimaat, onze gezondheid en de biodiversiteit, maar het voedselagentschap vreest dat deze producten hallucinaties kunnen opwekken (wat niet het geval is) en houdt de sector tegen. 
Ik heb wel al eerder gelezen op een ander blog dat hennepmelk eigenlijk de gezondste melk zou zijn voor mensen om te drinken (ipv koemelk, soyamelk, havermelk, etc) maar dat heb ik dus nog niet kunnen uitproberen  en als het van het voedselagentschap afhangt zal dat dus nog wel even duren ook. *zucht*

Maar allee, ik hoop dan toch met deze producten te kopen voor ons moe dat ik de biodiversiteit een duwtje in de rug heb gegeven en dat ze er goed van zal slapen (al dan niet met hallucinaties, haha)


3 opmerkingen:

Vlijtig Liesje zei

Misschien moet ik die ook maar vragen! Mijn voeten neigen naar pijnlijke kloven...

**Sabine** zei

Ik had een pijnlijke kloof op mijn hiel en die was na 1 nacht met deze creme weg (de pijn dan, de kloof groeit geleidelijk aan dicht)
:-)

Kelly zei

Bedankt voor de tip! Moet ik proberen, om de slapeloze nachten door pijnlijke voeten terug te dringen... :( En mama zal dat ook wel kunnen gebruiken :)

Goed dat de laptop terug is. Spijtig dat het altijd zo veel kost in de computerwinkel he. Mijn vriend is informaticus, zelfs hij vindt de kosten voor reparaties veel te duur...