maandag 10 mei 2010

Moederdag

We schrijven zondag 9 mei 2010. De kinders melden zich al aan voor onze ochtenplicht rond 6u 30 en man verdwijnt met hen naar beneden. Als ik anderhalf uur later zelf ook de trap afdaal kan ik goed zien waarmee ze zich intussentijd hebben bezig gehouden..overal.
Ik steek een wasje in, ruim de keuken wat op en vouw wat kleren. En boven wordt er gezorgd voor een eigen kamertje voor Ubi, in de hoop dat hij daar zal willen slapen.
We gaan naar de bibiliotheek en na de middag vraag ik aan Mauro of hij op school geen versje heeft geleerd voor moederdag, hetwelke hij niet wil opzeggen omdat hij het al teveel heeft moeten opdreunen in de klas en het al beu is.
Na de middag ga ik even naar boven een eloleo-kringloopproject zakje maken om mijn eigen moeders moederdagcadeau in te stoppen in de hoop dat ze dat een leuk idee vind en zal gebruiken (waar ze -zo bleek later- niet al te wild van was, maar dat kan ook gewoon mis opgevat geweest zijn van mij). Ondertussen maakt David een lekkere pilavschotel die ik 's avonds kan meenemen naar de potluck van Eva-Aalst. Na een lange douche vertrek ik naar mijn moeder om haar cadeautje af te geven en nadien -bij gebrek aan babysit- alleen naar de Eva-activiteit, waarvan ik rond 22u30 ook voldaan en geïnspireerd terugkwam.

Niet echt zo een moederdagmoederdag vond ik dat.
Maar... ik heb geen klagen. Hoewel het hier niet overliep van de luxe-ontbijten op bed, enthousiast 'leve moeder' gezang en rozen à volonté heb ik zonder woorden gehad wat ik het liefste had: een beetje uitslapen, een beetje tijd om te naaien en 's avonds een activiteit waarbij ik de kans had om gelijkgestemde mensen te leren kennen. Wat zou ik nog meer te wensen hebben? Het was goed zoals het was.

En het beste moest nog komen. Toen ik rond half twaalf nog stilletjes de kindjes een kus ging geven voor ik zelf mijn bedje opzocht riep Mauro ineens in zijn slaap 'Mama!'.. fluisterend vroeg ik wat er was en slaapdronken zei hij 'zznog ee dikke knuffelzz' waarna hij mij een stevige omhelzing gaf en zijn ogen niet een keer knipperden. Ubi lag goed te snurken (op zijn oude vertrouwde plekje want zijn  nieuwe kamer vind hij voorlopig maar niks) en gaf geen kik.

Deze morgen bij het opstaan echter vond ik een stuk van 50 cent in zijn luiertje.
Mijn kinderen zijn mijn rijkdom.


7 opmerkingen:

Ella Montella zei

Gij hebt kinderen die geld kakken! Dat zou ik maar goed voor uzelf houden eigenlijk :-)

sillie zei

:-D die laatse zin.... zo lief... zo voel ik dat ook( vooral als ze lekker liggen te slapen ;-) )

Ellen zei

Ben blij dat je moederdag dan toch nog met een positieve noot is geëindigd, zo schattig! En dan nu nog centjes in de luier! Stel je voor dat dat bedrag iedere dag hoger wordt! ;-)

Mira zei

Ha ha, erg grappig. Wil niet weten wat die nog uitgespookt hadden ;)

Ons blogje verhuisde naar www.mirafy.blogspot.com

Stien zei

Da's nu eens een plezante moederdag ja! En spannende vondsten in pampers, echt grappig! Bij mijn broers waren dat steevast lego-blokjes.

Roelien zei

Huhm geld in de luier?

Wat is een potluck?

ENne ik vind dat je het eerlijk, liefdevol en mooi hebt beschreven, jouw moederdag!

Mammalien zei

Echte rijkdom dus...