zondag 2 mei 2010

plannen...

Als we ergens volgend jaar willen verbouwen moeten we wel eens dringend in actie schieten om de dingen concreet te plannen. We waren wel hier een daar al eens wat info aan het zoeken, maar als het daarbij blijft komt er niet al te veel van in huis.
Dus nu is er: de map.
De map met allemaal zelfgemaakte plannekes en tekeningskes, brainstormideetjes die nog moeten afgetoetst worden aan de realiteit en practische en budgettaire haalbaarheid. Véél.
En daarmee zit mijn hoofd een beetje vol met plannen, bedenkingen en een beetje paniek. Hoe gaan we dat begot allemaal doen? Waar gaan wij wonen ondertussen? Met welk geld gaan we dat bekostigen? Welk werk ga ik kunnen doen? Allemaal niet simpel... maar er is maar 1 oplossing om dat soort spoken te lijf te gaan: stappen zetten in de goede richting. Werk maken.
Want piekeren helpt niet. Dat zei de man die altijd gelijk heeft al: Don’t worry about the future; or worry, but know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubblegum.

Dus mijn hoofd zit een beetje vol met die dingen. Maar dat belet mij niet om ook nog creatieve ideetjes te hebben. Ideetjes waar helaas te weinig tijd voor overblijft.
Maar ok, van een oude jeans een short voor mauro maken, dat zat er vanmorgen nog net wel in.
Het is een heel bijzondere broek geworden, eentje met een verhaal... en met een originele Marie Lambert - patch erop.
En hij wil ze vandaag niet meer uitdoen, dat is al een goed teken. Ik wou ze tot onder zijn knie laten komen, maar Mauro was niet akkoord: hij moet zijn knieën kunnen zien, zegt hij. En kind is koning..

6 opmerkingen:

Kelly zei

De map, goed idee. Wij hebben ons bestand met "overwegingen" over vanalles voor ons huis, en een map op de computer met allerlei bestanden over bouwen en dergelijke (het begint chaotisch te worden). Maar dat zal zich pas in de komende drie-vier jaar beginnen concretiseren, we hebben dus nog tijd genoeg. Ondertussen is het gewoon uitkijken naar die eerste stap, samenwonen :)
Geniet van de voorbereidingen he!

En leuk, dat broekje. Dat is een nadeel aan niet meer groeien, ik groei niet meer uit mijn broeken, ze gaan gewoon na verloop van soms veel te korte tijd kapot (met onherstelbare scheuren en gaten tot gevolg :( ), inkorten helpt meestal niet meer, of allez, toch niet zo lang als ik zou willen... Aaach ja, oud worden he :p

Mammalien zei

Leuk, plannen maken!! Ben benieuwd naar je map!

mEET zei

spannend, en goed idee om de boel te organiseren. leuk broekje, ik heb hier ook wat broekjes die als lange broek te kort zijn maar in de zomer nog dienst gaan doen als korte broeken voor zoon.

liesje zei

Verbouwen hé... toch een heel gedoe maar je doet het voor een aangenamere toekomst (na een dik jaar of zoiets, was het niet?) Organiseer alles maar goed, dan vind je alles ook op het juiste moment terug!
Leuk broekje met vooral een leuke patch!

Nicole zei

Ziet er leuk uit zeg. Goed gerecycled.

Jessy Monique zei

Hey, zijn de verbouwingen, nu een jaar later al van start gegaan? alvast veel succes. Je ziet, ik volg je blog en ik kijk uit naar nieuwe blogjes.... groetjes Jessy (Geraardsbergen). xx