zondag 30 mei 2010

Tegen de stroom in...

Toen ik vandaag kort na de middag de stad (Dendermonde) uitwou, kwam de massa me tegemoet... de massa mensen die naar het Ros Beiaard wou gaan kijken. Ze waren goed voorzien van paraplu's en regenkleding, en het leek nodig te zullen zijn. Gelukkig kwam een paar uur later alsnog de zon tevoorschijn. Ben er zeker van dat dat voor heel veel mensen een opluchting was.

Wij echter trokken in de namiddag richting Aalst (mensen hier uit de buurt zullen begrijpen dat dit dubbele heiligschennis is) om er een kijkje te gaan nemen bij Mier. Ik was echt zeer nieuwsgierig en het was echt boeiend. Helaas waren Mauro en Ubi iets minder geïnteresseerd en hadden ze ook geen oog voor hun autootjes die ik had meegenomen. Ze hadden meer zin om door gans het huis te lopen en overal rozijntjes rond te strooien en om steentjes in de vijver van die mensen te gooien. Nu, gelukkig konden Heidelien en Steven daar precies wel tegen en het is ook een soort van wonder dat geen van de twee in het water is gevallen. Op een schram op Ubi's gezichtje na is er niets aan de hand geweest. We hopen daar in de toekomst nog welkom te zijn, dat zal ik dan binnenkort eens moeten uitzoeken. In ieder geval verdient hun huis en tuin intussen het label 'M&U-bestendig' wat toch niet niks is.
Klein beetje jaloers wel op hun werk, wat ze allemaal weten, kunnen, klaarspelen... op dat gebied ben ik nog helemaal groen achter mijn oren. Ik zal een tandje moeten bijsteken denk ik.

Volgend weekend komt er dan ook nog iemand langs om samen met ons te kijken naar verbouwmogelijkheden op een ecovriendelijke manier, met houstructuren en dergelijke. Ik ben heel heel heel benieuwd en hoop dat zoiets haalbaar zou zijn voor ons... binnenkort weten we daar meer over. Spannend wel, en boeiend.

Intussen ben ik ook aan het overwegen me in te schrijven voor LETS. Ik zie dat helemaal zitten. Alleen ken ik nog geen mensen die daar ervaring mee hebben (u wel?) ... langs de andere kant wijst het zichzelf waarschijnlijk wel uit. Daar hoor je dan misschien ook wel later nog meer over.

5 opmerkingen:

Kelly zei

Ooit zou ik toch ook wel eens een kijkje willen gaan nemen bij Mier, het lijkt me zeer inspirerend... Maar goed, de bouwplannen zijn voor later, voorlopig blijft het nog bij dromen, en vooral uitkijken naar het verhuizen naar onze voorlopige huurwoning :) Aftellen!

♥Ilse♥ (Rood met witte stipjes) zei

Groot gelijk dat je overweegt je verbouwingen zo ecologisch mogelijk te doen. Hopelijk valt de prijs ook een beetje mee want daar wringt het soms hé.

Fijne week Sabine!

Roelien zei

Ben benieuwd hoe dit gaat lopen voor jullie: de verbouwing, maar ook de opvang.

plukdedagsandra zei

Tips zijn altijd welkom met onze komende verbouwingen in spe van de zolder.

Vlijtig Liesje zei

IK heb ook geen ervaring met LETS, maar vindt het een erg aansprekend concept.