woensdag 16 juni 2010

5 kinderen

Mauro mocht voor zijn verjaardag een cadeautje kiezen en hij koos: een verjaardagsfeestje mogen geven. Vanuit zijn perspectief is dat niet slecht bekeken: als je 5 vrienden mag uitnodigen is de kans ook groot dat je 5 kadootjes krijgt en bovendien heb je met een overdosis pannekoek op zo een gelegenheid een prima reden om je avondeten niet te moeten proeven/opeten (niet Mauro's favoriete bezigheid)

Maar zo ver zal hij wel niet gedacht hebben toen hij dit cadeautje koos, en ik ook niet toen ik ermee instemde moet ik eerlijk toegeven. Niet dat ik er spijt van heb/had want het is een heel fijn gevoel als je ziet dat het kind zich amuseert en heel erg blij is met zijn vriendjes om hem heen. En het is dan wel een bende kindjes, het voelt na een dagtaak als babypeuter-onthaalmoeder wel als een verademing dat ze zelf al hun pannekoek kunnen oprollen/handen wassen/broek optrekken etc.
En het weer zat ons ook mee. Daar ben ik ontzettend dankbaar voor want ik ben een absolute leek in het verjaardagsfeestjes geven en dit was een soort vuurdoop. Buiten ingrediënten om pannekoeken te maken en een pakje ecoballons had ik niet te veel voorzien om deze middag te vullen.
Maar wat blijkt: een bende 3-4 jarigen heeft niet meer nodig dan een paar schepjes, een kale plek zand en wat regenwater om een 'vijver' te graven, een plastic grasmachientje om een grasmachinerace mee te houden, een pannekoek en een beker diksap om de maag mee te vullen, wat fruit zelf te mogen plukken als dessert en wat muziekinstrumenten om ritme te vinden.
En een moeder heeft niet meer nodig dan een lach op de snoet van al deze kleuters om het geslaagd te vinden en gelukkig terug te blikken. Ik laat u even meekijken...


11 opmerkingen:

Judith zei

wat een prachtfoto's!!!!!! leuk hoor dat het feest zo geslaagd was!

Franca zei

Ziet er super gezellig uit!

Kelly zei

Leuke foto's, vooral die laatste, zo grappig!

Huize steen zei

Nou die jongens hebben een topmiddag gehad !! Leuke foto's !!

Ingrid zei

Ik denk dat de pannenkoeken heeeeel lekker waren - wij hadden gisteravond spaghetti en normaal gezien eet Senne dat altijd heel graag, maar gisteren moest hij zelfs niet proeven :)

TIO zei

ze amuseerden hun blijkbaar rot! meer moet dat niet zijn he!

Pippelotje zei

zie voila, het bewijs dat ge geen handnevol geld moet uitgeven om met de kinderen naar god-weet-waar te treken voor een feestje. nen hof en wat basismateriaal is genoeg. wij deden dat vroeger met een grote kartonnen doos. ik begon al schrik te krijgen dat de kinderen van vandag niet meer content zijn met een 'normaal' 'gewoon' feestje 'bij u thuis van twee tot vier (of vijf)' maar ziedis, gij bewijst het tegendeel. en opgelucht dat ik ben. maart volgend jaar is ons patéke er vier en dan mag hij ook een feestje geven. in den hof van de vava, want dat missen wij zelf ;-)

fijn dat jullie er allemaal zo van genoten!

Mammalien zei

Geweldig toch? Dat hij zo'n lol kan hebben met zijn maatjes? Onbetaalbaar!

tijdtussendoor zei

Leuk zo'n vriendenfeestjes...ik genoot daar zelf ook altijd enorm van ;)

mama'ritha zei

Mooie steek-uit-die-tong foto! Erg grappig. ze hebben vast heel erg genoten.

Vlijtig Liesje zei

Klinkt als een fantastisch feestje! Dat zijn de leukste vind ik altijd, waarbij de kinderen zelf aan het spelen slaan.