dinsdag 15 juni 2010

Binnen en buiten vliegen


Het is een sierlijk aan en afvliegen hier aan ons vogelhotel. Mama en papamees verzekeren een constante toevoer van vers eten voor hun jongen.  Supersnel en gedreven gaan ze telkens weer op zoek.
De jongen schreeuwen steeds luider, ze zijn overduidelijk aanwezig op ons anders stille terrasje en wij zitten op de eerste rij om daarvan te genieten.

Ik, en de kindjes met mij, vinden het heel leuk om ze te observeren...maar eigenlijk weet ik bijzonder weinig van vogels. Toen ik vaststelde dat een van de mezenouders niet alleen met iets (=eten) naar binnen vliegen, maar ook met iets (=?) naar buiten vlogen, vroeg ik me luidop af of te mezenjongen misschien iets te kieskeurig en selectief waren en het aanbod niet echt apprecieerden dat de ouders zo gedreven bijeen hadden verzameld (enige gelijkenissen met mijn eigen leven daarbij als totaal toeval beschouwend, hoewel) Maar neen, David wist me te vertellen dat de ouders zo goed van hart zijn telkens een deel van de faeces mee te nemen naar buiten bij gebrek aan alternatief van sanitaire afvoer.

Mijn respect voor de menzen neemt nog toe met de minuut.

5 opmerkingen:

Vlijtig Liesje zei

Euwww! Dat is echte ouderliefde!

sillie zei

jah prachtig he? ik las ergens dat ze ongeveer 100 keer perdag voedsel brengen en dan te bedenken bij mn ouders thuis is moeder koolmees weg/dood? en doet papa koolmees alles alleen.Dapper he?

Ella Montella zei

Tja, mensenmama's en -papa's lopen ook een paar keer per dag naar de vuilbak met een volle pamper van kindlief hè? :-)
Mooie foto's!

Sabine zei

gelukkig niet met onze mond hee ella :-)

mama'ritha zei

Wat een mooie foto's. Dank je wel...wat leuk om te zien.