dinsdag 22 juni 2010

Gratis en voor niets

Creativiteit kan heel duur zijn soms, maar kan ook heel basis en heel goedkoop zijn.
Neem nu de namiddagactiviteit met de peuters deze namiddag: schilderen.
Deze keer niet met verf, maar met water. Niet op stevig papier, maar gewoon op het terras.

Dat resulteert in deze leuke gevolgen: schilderplezier gegarandeerd*geen opkuiswerk*geen vuile handjes en kleertjes*geen kosten aan*verwondering alom als de tekeningen meteen weer verdampen

Gewoon met een penseel en een klein beetje water tekeningen maken op je terrastegels of op de stoep. Een heel leuke activiteit voor kindjes vanaf 18 maanden (of eerder als ze een penseel kunnen vasthouden).

Enkele tips: neem een klein potje met water, je hebt niet veel nodig. Test eerst eens de temperatuur van je stenen vloer in de zon met je blote voeten voor je er een kind op zet (je weet maar nooit). Doe deze activiteit eens met je kindjes als het vriest (maar droog is) en zie de lijnen ijs worden.

13 opmerkingen:

♥Ilse♥ (Rood met witte stipjes) zei

hoe slim gezien! heel leuk trouwens!

Martje zei

Wat leuk! Zelf heb ik nog geen kindjes, maar je blog geeft massa's inspiratie voor als ik er zelf aan begin. De receptjes op je veggievoorkabouters blog vind ik ook geweldig! Om die uit te proberen heb ik zelfs niet gewacht tot de kindjes er zijn :)

Kelly zei

Weer een geweldig idee! Doe zo voort ;)

Mammalien zei

Verven met water doen ze hier ook al jaren, maar meestal is het de schutting verven of gewoon grote strepen. Zo'n mooie slak heb ik hier nog niet gezien! (-;

Emma en Mona zei

Ik geef ze stoepkrijt om op het terras te tekenen. Dt is ook heel tof!

plukdedagsandra zei

Met water spelen. Altijd een succes haha.

Judith zei

superleuk idee en erg gezellige foto's!

Mira zei

Leuk idee en prachtige foto's!

de Oontand zei

heel leuk. Doet me denken aan de zandtekeningen die we vorige zomer maakten, weliswaar op een maagdelijk strandje waar buiten ons niemand te bekennen was.

happyenrose zei

Pro!!

eloleo zei

Keitof! Ben direct op het terras gaan proberen of dat op gepolierde beton ook lukt en het werkt (omdat de polierlaag versleten is ;-))!

tantehilde zei

dat doen ze thuis ook, maar ze verven wel de hele tuinhuisraad mee. dus mijn rok wordt nat als ik op een stoel wil gaan zitten, want die is 'pas geverfd'! lol

Maman Verte zei

Dit is een wel hélé leuke tip!!!! Ga ik toepassen vanaf de moment dat ons terras aangelegd is!!