donderdag 10 juni 2010

Het komt er aan..

Het is nog maar donderdag, maar mijn hoofd zit al in weekendmodus,... ken je dat gevoel?

Er is weer veel te doen dit weekend, waaronder toch wel enkele belangrijke zaken.
Vrijdag ga ik een beetje onverwacht naar een soort infomoment rond transitie in Merchtem. Ik vind transitie een heel boeiend onderwerp en ik zou er graag meer over leren, weten, bijdragen. Daarom ga ik eens aftasten of er iets is dat ik kan doen. En toch proberen van al mijn engagementen binnen de 24u per dag te houden (dat moet wel aja, er zijn er niet meer) en mijn hoofd toch ook een beetje rust te gunnen af en toe.

Voor zaterdagvoormiddag hoop ik zeer stelling op beter weer, want dan staan we met Eva Aalst op de biomarkt in Aalst, waar die dag ook een ecomodeshow is met recuperatiematerialen van 8 tot 13u.
En zondag is er ook nog de duoverkoop van Laetitia en Lieve ten huize Pluis. Ook weer iets om naar uit te kijken.

Toen ik gisteren ging lopen, kon ik er ook niet naast kijken: de affiches van de verkiezingen... want zondag mogen we gaan stemmen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik heel blij ben dat ik niet ben opgeroepen om te gaan bijzitten in het bureau, maar het stemmen zelf vind ik niet erg, al zijn er mensen die liever stemrecht zouden hebben dan stemplicht. Ikzelf zou sowieso gaan, ook als ik niet verplicht was. Het enige waar ik mij echt aan kapot erger zijn de folders in mijn brievenbus en de affiches langs de straten. Op elke straathoek en vooral: elke weide in de omgeving zie je grote foto's van politiekers met een brede/sexy/verwarde/ernstige/gemeende/... glimlach met een weinigzeggende slogan ernaast.
Ik hoef niet te weten dat de ene durft, de andere verandert, nog een andere doorgaat of zichzelf gek noemt. Nope. Ik moet ook niet weten wat zijn/haar hobbies zijn en hoe de kindjes eruitzien, of hun hond al zindelijk is. Geen interesse in.
Maar daar gaat het wel steeds meer om. Iedereen roept. "Stem op MIJ". "IK ben de beste". En minder: dit is ons idee... hier willen we samen voor gaan.
Helaas, maar ik vrees dat dat ook de reden is dat we zo vaak moeten gaan stemmen zijn in Belgenland. Waarom de regering steeds valt en er nauwelijks bestuurd word. Ideeën hebben plaats gemaakt voor EGO's (en dat zet ik niet toevallig groot) en wie nu op dit moment elkaar aan het afmaken is, en het letterlijk op de man speelt, moet volgende week trachten overeen te komen en afspraken te maken. Een klein kind beseft dat dat niet werkt.  In alle kampen wordt er propaganda gevoerd tegen de ander, ipv voor een eigen constructief idee. Jammer jammer.

Ik ben heel benieuwd naar de uitslag zondag of maandag. Ik hoop op liefde en verdraagzaamheid. Op hoop en op toekomst. Op dialoog. Zoiets.
Maar ik denk toch dat ik die eerder op mijn andere activiteiten van dit weekend zal vinden dan in de politieke sfeer.

Ben benieuwd ook hoe nederland de stemming aan het verteren is. Of er daar ook plaats is voor dialoog en hoop en toekomst...

1 opmerking:

Roelien zei

Plaats voor dialoog is er, maar ook twijfel over degenen die de dialoog gaan voeren. Het schudt op zijn grondvesten hier, de uitslag.