maandag 14 juni 2010

Naaien voor beginners

Naaien is heel erg leuk. Als er iets vanonder je stikmachine komt gerold dat je zelf hebt gemaakt, dan geeft dat heel veel voldoening en het is toch ook iets speciaals...
Maar hoe begin je daar nu aan? Stel je hebt nog nooit iets zelfgemaakt maar je het wel een naaimachine ter beschikking en je wil eens iets proberen.
Wel misschien zijn de zelfmaakpakketten van Knippie en Natur-elle dan wel iets voor jou. Alles zit in zo een pakket in: stof, afwerkingen, knoopjes. Je hoeft niets zelf nog te kopen in de winkel. Er zit ook een werkbeschrijving bij zodat het echt niet mis kan gaan.
Het leuke is: de pakketten bevatten biokatoenen stofjes, dus je zelfgemaakte item zal ineens ook ecologische verantwoord en fair trade zijn.
Wie weet smaakt het naar meer en start je nadien nog wel een eigen collectie... het zit er in.

Meer geoefende naaisters kunnen in bij Natur-elle ook leuke biokatoenen stofkes kopen om zelf mooie dingen mee te maken.
Want aan mooie stoffen geen gebrek op het internet. Ik geef toe dat ik al enkele keren bijna iets kocht op het net maar ik hou mij nog een klein beetje in: ik werk eigenlijk het liefst met ecologisch verantwoorde materialen -daar schrik je wellicht niet van- en met kringloopgerief, en ik heb nog heel veel kringloopstofkes liggen en kwam tot hier toe nog niet veel ecostoffen tegen. Maar ik ben dus heel blij dat ook biokatoen zijn weg gevonden heeft naar het net en hopelijk dus ook naar vele naaisters.

2 opmerkingen:

Vero zei

leuk die zelfmaakpakketten!

spookjes zei

toffe link ,