dinsdag 1 juni 2010

Stoer

Mauro was vandaag heel content met de post... er zaten sportschoenen en een t-shirt in een postpakket.
Speciale nog wel...
Hij wou voor zijn verjaardag een echt piraten t-shirt (en mama wou de alomtegenwoordige Piet een beetje vermijden) en had sportschoenen nodig. Zijn vorige paar van nog geen 3 maand oud is namelijk al helemaal versleten en kapot. Feit dat ze heel goedkoop waren zal daar wel iets mee te maken hebben gehad.
Ik zocht een betaalbaar en duurzaam paar deze keer.
En ik vond deze ethletics in zijn maat... super! Ik dacht altijd dat dat alleen in volwassenenmaten bestond, maar dat blijkt dus niet. Ze zijn al verkrijgbaar vanaf maat 27.
Ik heb ze vanuit Nederland laten opsturen door ekodepeco (samen met het biokatoenen piraten t-shirt) en de snelheid waarmee dat ging is echt fantastisch. Ik had ze eind vorige week pas besteld en het pak was vandaag al hier. (en ik heb besteld via een gewone overschrijving en niet via kredietkaart ofzo, meestal duurt zo een bestelling in het buitenland om die reden wat langer) 
Ik vond er zelfs een handgeschreven briefje bij, dat is ook altijd wel vriendelijk :-)
Ethletics zijn duurzaam en fair trade en gemaakt van gecertificeerd rubber en biokatoen. Helemaal diervrij dus ook, voor wie daar belang aan hecht.
Diervrij zijn ook de isabooties trouwens. Die kocht ik een tijd geleden al eens voor een vegan vriendin met baby. Helemaal hip zoals de bobuxen en constoorten, maar in dit geval leervrij en helemaal eco. Die vond ik bij bij izzy, ook een nederlandse winkel. Ook hier ging de service heel vlot, snel en vriendelijk.

4 opmerkingen:

Kelly zei

Fantastisch, met zijn Ethletics, koddig! Bij mij staan er ook op mijn lijstje, maar ik wil toch eerst eens kunnen passen... Is het trouwens toeval dat ik al meer Nederlandse dan Belgische verantwoorde-schoenenwinkels ben tegengekomen? Of let ik gewoon niet goed genoeg op...?

Nicole zei

Leuke schoentjes, en het t-shirt is ook leuk. Tenminste niet zo schreeuwerig, maar wel echt piraterig.

Roelien zei

Mooi!!! Goed ook al die links erbij, daar kunnen we dan ook eens kijken, dank je!

plukdedagsandra zei

Héél stoer en bedankt voor de tips!