vrijdag 18 juni 2010

Zinnelijk tuingenot

De dag telt vele mooie uren. De gouden ochtenstond, het lome middaguur,... maar het is dezer dagen vooral het invallen van de schemering die mij kan bekoren.
Terugblikkend op een dag vol enthousiaste kinderen en wanneer de inspirerende op -en neerspringende gedachten in mijn hoofd hun rust hebben gevonden en bezinken in de vallei der zoete dromen, wandel ik dan door de tuin.

Met mijn gietertje laaf ik de dorstige planten, stuur ik wat te enthouisast hooggroeiend grasgewas naar de eeuwige krioelende onrust van het compostvat en geniet van het wiegelied der minnende vogels.

Maar wat dan gebeurd kan ik slechts moeilijk in woorden of beelden uitdrukken. Sluipend tussen kruiden en planten word ik omgeven door aroma's die niet in een flesje te vangen zijn. Van de kruidige salie of de bloemige rozemarijn en de frisse munt tot zelfs het prikkelende van een doodnormale tomatenplant die me wat lekkers belooft binnenkort. Als dit een concert of een vuurwerkshow was met prachtige melodieën of spetterende lichtflitsen, dan is de kamperfoelie zeker de finale. Bij valavond op haar best om de nachtvlinders naar haar zoete nectar in de tuin der lusten te lokken, vol overgave alles en iedereen te laten meegenieten in een kolkend geur die als ze een gevoel was verliefdheid zou heten.
Kom maar eens langs als je er geen idee van hebt wat ik nu allemaal zit te bazelen.I'll show you.

6 opmerkingen:

♥Ilse♥ (Rood met witte stipjes) zei

Hoe mooi geschreven Sabine, ik voel het dikwijls ook zo aan. Heb net ook een blog geschreven over de kamperfoelie, zalig hé die geur.

Fijn weekend!

Roelien zei

Wauw, mijn complimenten voor je schrijfkunst. Fantastisch en dank je wel dat ik als het ware even met je mee mocht wandelen....

tijdtussendoor zei

Wat mooi geschreven...ik voel het helemaal ;)

Martine ..Gentbrugge zei

Onze kamperfoelie lokt me ook altijd naar zich toe met zijn/haar geur.Zalige geur.
Gans de tuin ruikt ernaar.
Mooi beschreven hoe je de geuren vangt.

allemaalsterrekes zei

Inderdaad heel mooi geschreven!

"wanneer de inspirerende op -en neerspringende gedachten in mijn hoofd (JAJA DIT HERKEN IK) hun rust hebben gevonden en bezinken in de vallei der zoete dromen (MAAR DIT JAMMER GENOEG IETS MINDER :) )

mama'ritha zei

Wat een mooie blog. Daar wordt ik rustig van. Waarschijnlijk omdat ik in beelden denk en jou bezig zie. E alles door jouw ogen bekijk. Even dan.