maandag 12 juli 2010

Hell Yeah...

Dat is het gevoel dat ik kreeg vanmorgen bij het lopen.
Manman, ik had dat niet verwacht. Ik was nog maar een paar minuutjes onderweg in de gietende regen en ineens had ik het gevoel dat ik de wereld aankon, dat ik op wolkjes liep en noem mij nu maar rotsentimenteel: in no time was ik aan het wenen van contentement - gelukkig dus dat het regende, het zou anders een gek zicht zijn geweest (das weer typisch iets aan mij, hopelijk ben ik niet de enige die dat soms voorheeft). Endorfines noemt dat geloof ik.
Het overvalt mij een beetje, maar ik ervaar nu zelf aan mij lijf dat sport echt wel rare (maar goede) dingen doet met een mens. Bij het dansen had ik dat ook al, maar ik dacht toen dat dat kwam door het gezelschap en de muziek. Maar dat lopen, dat is echt kicken op mijn eentje.
En dit weekend kwam ik zelfs buiten in een kleedje. Ik in blote benen in het openbaar... dat is best wel uniek. Niet dat ik sinds het lopen al zo fel vermagerd ben of gespierder of wat dan ook....Ik ga gewoon een andere soort relatie aan met mij lichaam denk ik, een meer aanvaardende, als is dat moeilijk te beschrijven. Dan vraag ik me af: waarom heb ik dat niet eerder ontdekt? Maar er is een tijd voor alles... dus het is dat het zo moest zijn dat deze uitdaging net nu mijn pad kruist. Met dank aan Kimmie nog voor dat extra duwtje in de rug, just what I needed, al besefte ze dat waarschijnlijk op het moment van onze ontmoeting zelf niet.

4 opmerkingen:

Maman Verte zei

Ja!! Zeer herkenbaar!! Heerlijk hé! Ik had dat onlangs ook : voor het eerst sinds de bevalling ( keizersnede) terug de fiets op en 20 km gefietst naar een feestje : ik VLOOG vooruit: ZAAALLLIIG.....endorfines, nietwaar!
En die regen : ach, net als met het fietsen : hetgeen dat me vroeger het meest in de weg zat als het regende tijdens het fietsen was mijn zelfmedelijden... eens dat je dàt doorhebt ( en je hebt een regenpak aan ;-)) dan deert dat nat je niet. Je ziet zelfs de voordelen( zuivere lucht, lekkere geuren!) ervan... Lekker blijven lopen!

plukdedagsandra zei

Ja. Ik ken dat gevoel en mis het heel erg nu ik zwanger ben...ik vind dat sporten ook heel gelukkig kan maken. En helend werkt.

Kim zei

Da's supergraag gedaan!!! Dikke knuffel
Kimmie

Ren mama, ren! zei

Wat een mooi logje! En wat een heerlijke ervaring op de vroege ochtend. Hardlopen is geweldig!