donderdag 29 juli 2010

Ik ben de tel kwijt..

Ik weet al niet meer hoeveel weken en maanden het geleden is dat ik kippevel kreeg toen ik hoorde dat er in de golf van Mexico een boorplatform in moeilijkheden kwam en er tonnen en tonnen olie in zee vloeiden.
Wel dat vloeien is nog steeds bezig, al raakt dat nieuws wat op de achtergrond want niets nieuws meer en intussen al koude pap.
Maar het probleem blijft wel.
En er lijkt echt niets te zijn dat wij kunnen doen, buiten bijvoorbeeld onszelf op termijn olie-onafhankelijk maken.


Maar er is iets dat je eigenlijk vandaag al kan doen.
Namelijk doneren.
Nee geen geld.... maar je haar.
Niet dat dat het gat gaat dichten, maar het kan wel helpen om de dodelijke knoeiboel op te ruimen in die streek.
Lees er meer over hier of hier

Ik ga zelf zien wat ik kan doen.... ik moet dringend eens naar de kapper eigenlijk.

2 opmerkingen:

mama'ritha zei

Ik vind het verschrikkelijk, al die olie. Die besmeurde vogels in dat prachtige natuurgebied.

Lotsie zei

Ik heb dat ook een tijdje geleden gehoord dat haar olie opzuigt. Dat ze zo grote balen van maken om in zee te gooien. Na de reis gaat mijn haar af. Wie weet geraakt dat tot daar en alle beetjes helpen hé!