donderdag 12 augustus 2010

Buurten

We wonen in een erg kleine straat. Zo een straat met vrij weinig verkeer want doodlopend. Een ietsiepietsie nadeel daarvan is misschien dat we wat op de laatste rij staan voor vernieuwingswerken, want 'dat ziet daar toch niemand'.  Misschien dat het daardoor komt dat onze electriciteitsleidingen nog allemaal boven de grond zitten en zelfs gedrappeerd hangen over houten palen, al zijn er ook al enkele in beton bij. Elk huis wordt voorzien van electriciteit door middel van dikke zwarte kabels die als een spinneweb hun weg zoeken en zich hechten aan de gevels.

Vandaag reed er een heel zware hoge pikdorser door de straat (we zijn ook omgeven door landbouwgebied) en onze straat bleek wat smal. Het gevaarte dat werd bejubeld en bewonderd door Mauro en Ubi vanachter het raam, had een bestuurder die besloot om voor een deel op het voetpad te rijden, tot tegen de gevels. Dat zag er spannend uit.
En toen hij zo een electriciteitskabel meehad met de bovenkant van de machine en de houten paal gevaarlijk vooroverboog en daarmee ook de kabel van de buren hun gevel snokte, samen met gevelstenen, was het ook effectief spannend. Iedereen hield de adem in, de machine reed door, de paal veerde terug en de kabels vielen terug op hun plaats, zij het diep doorhangend.

In een mum van tijd stond echt iedereen op de straat. Buren met wie ik tot hier toe enkel een beleefde knik uitwisselde of die ik niet bij naam kende, stelden zich aan elkaar voor. Het leek wel feest in de straat.
De politie kwam er ook nog bij om vaststellingen te doen en de mensen van eandis kwamen ook een kijkje nemen. Kindjes mochten voor een keer wat langer opblijven en speelden met elkaar op de stoep.

Gezellige boel werd het toch wel - tot het begon te regenen. En zo kennen we na 4 jaar onze buren (sommigen kenden we al wel hoor)

Ik denk dat ik niet de enige was die dat wel tof vond.
Meer zelfs... ik denk dat iemand dat heeft gewenst bij het zien van een vallende ster, tussen de wolken door.
It could have been me.


4 opmerkingen:

Ellen zei

Ooooh, zo leuk... een geluk bij een "ongeluk" dus! Heb je dan al vallende sterretjes gezien? X

Ingrid zei

De buren leren kenne, zou tof zijn. Op ons straatje komen ook steeds meer jonge mensen wonen. Veel met kinderen. Zou leuk zijn als de kindjes vriendjes zouden hebben bij de buren.
Maar ja... ik ben ook niet direct de type die zich gaat voorstellen aan de buren.
Dus ik hoop een beetje dat er zoiets ook op ons straat zal gebeuren :D

Elly zei

Vrijdag de 13e he.
Mjaa, jaja.
Dat zal het geweest zijn.

lieveronline zei

Mijn papa won ooit een 'ontbijt voor de hele straat'! 't Was 'zo ontzettend leuk om daarna te merken dat buren elkaar vaker groetten en op straat een praatje met elkaar maakten!