vrijdag 6 augustus 2010

Het omringd zijn...

Ik heb het waarschijnlijk wel al eens geschreven.
De laatste tijd slagen we er precies in om ons te omringen met mensen die ons inspireren en motiveren. Gelijkgestemde zielen, schoon volk.
David deed gisteren zijn eerste LETSke. LETS, voor wie dat niet kent, is een soort van ruilhandel waarbij 'vergoedingen' niet in geld uitgedrukt worden. De waardering loopt anders en veel socialer. In onze gemeente is er nog geen letsgroep, maar we sluiten ons aan bij gemeenten die hier vlakbij liggen. We doen dat nog niet zo lang (een paar maanden) maar het is echt wel leuk om te doen. David ging een middagje helpen bij de verbouwingswerken aan een co-housingsproject.... hij kwam net even enthousiast terug als dat ik ben na een oudergroepbijeenkomst. Grappig om te zien. Motiverend om voort te doen.

Een tijdje geleden ontmoette ik ook al eens een kapster, die hier niet te ver vandaan woont, en waarmee ik het wel zag zitten. Een beetje prettig gestoord (ik hoop dat ze het niet erg vind als ik dat zo schrijf) maar ook idealistisch en gedreven. En het was eigenlijk voor het eerst dat ik tegen iemand met een schaar in het hand zei van: doe maar. Ik had een vermoeden dat het wel slim ging komen, en ik kreeg gelijk.
Ook hier kwam ik enthousiast buiten. Niet moe van de roddels van de hele buurt over mij te krijgen, maar plannen aan het maken voor een soort boskapsalon en met tips voor het ecologische huishouden. Ze maakt ook recyclagekunstwerken met de haren van haar klanten.

Meer moet dat soms niet zijn. Om te weten dat alles slim komt.
Morgen ook hopelijk. Dan gaan we naar een (zeer ecologisch, trouwens) muziekfestival, met de tent. Onze kindjes gaan voor het eerst kamperen. Van mezelf is het dan ook al van voor de kinderen geleden. Ik hoop dat ze het wat gaan zien zitten. Ik kijk er in ieder geval al naar uit.

10 opmerkingen:

Kelly zei

Wat een leuk, hoopgevend en inspirerend bericht. Merci voor het schrijven!

spookjes zei

oo tof gaan kamperen met de kindjes .

tijdtussendoor zei

Een schrijfsel naar mijn hart en ook voor de lezers inspirerend ;)
Geniet van het weekend!

codehawk zei

Hoi Sabine,

Kan je ook een linkje geven naar de LETS groep ? Interesseert mij al een tijdje.

Dimi.

Ingrid zei

Heeft die kapster haar eigen salon? Werkt zij alleen met milieuvriendlijke producten?

Roelien zei

Leuk! Have fun en we lezen graag hoe het kamperen en het weekend was..groet Roelien

Leen zei

Toj toj voor de eerste kampeertrip!! En enjoy the music!

Maman Verte zei

Geniet van Dranouter? LETS is idd fantastisch! Wij doen dat met een paar vrienden op officieuze basis...maar het kan natuurlijk meer uitgebreid hé!Groetjes
Maman Verte

Sabine zei

Dimi: wij zitten bij Lets aalst en lets merchtem
Hun contactgegevens staan op http://www.letsvlaanderen.be/LETSgroepen/tabid/147/Default.aspx

En Ingrid: die kapster heeft idd een eigen salon. Kijk eens hier:
http://www.myspace.com/kapsalonhelena

er staan ook wat foto's online.
Ik denk wel dat haar producten eco zijn, heb er niet echt achter gevraagd. Gans het salon ademt wel creativiteit, eco, kringloop uit dus het zou me verbazen als ze producten zou verkopen/gebruiken die erg vervuilend zijn.

Ingrid zei

Mercikes voor de link. Haar salon ziet er echt gezellig uit :)
En was het niet haar modeshow in Aalst tijdens de bioweek?