zondag 5 september 2010

Vandaag stonden we met EVA met een stand op Casa Del Mundo in Aalst, een wereld-solidariteit-mondiaal-multiculturele-vredes- happening. Zoiets.
Ik doe dat altijd heel graag, zo standje houden... tof om nieuwe mensen te leren kennen. Leuk ook om te praten over zaken die me echt nauw aan het hart liggen en wie weet ook hier en daar eens iemand inspireren of aan het denken zetten.
Maar vanaf het najaar starten we ook met een ouderwerking in Aalst, dus was ik er ook wel een beetje om die activiteiten wat te promoten. Ervaringen en tips rond milieubewust opvoeden uitwisselen gaat namelijk net iets vlotter als er buiten mezelf nog andere mensen aanwezig zijn.

En om die ouderactiviteiten wat in het oog te doen springen kwam ik gisteren nog op het idee om voor de kindjes een EVA t-shirt te maken, want de zon had beloofd ook eens af te komen en dus werd Casa del mundo een gezinsuitstap. Dat springt in het oog en het is een superhandige manier om een conversatie te starten ;-)
Ik dacht het eerst met flockfolie te doen, maar al die letters... dat zou wel efkes geduurd hebben.  Maar ergens in de loop van vorige week meende ik Marleineke op een bijeenkomst van 't creatuurtje iets te horen zeggen over transferpapier in de Hema. Ben ik eens gaan kijken, vond ik daar mijn gerief. En op een kwartiertje tijd had ik de zaak al klaar. Easy peasy.

En mijn kinders ja, die lopen wel met wat propaganda op hun lijf. Wat wil je, met zo'n moeder ;-)
Maar erg vinden ze dat niet. Ubi trekt er zich niets van aan en Mauro is best wel fier op zijn 'vegetarische t-shirt'

Beetje jammer vond ik het wel van mijzelf dat ik er nu pas opgekomen was om dit te maken en dat er dus geen tijd was om nog op zoek te gaan naar effen witte bio t-shirts. Ik heb er dus voor een keer "gewone" gekocht in de Hema, maar eigenlijk voel ik me daar niet super bij. Zeker niet omdat ik net een artikel in de krant had gelezen. Zeer verontrustend vind ik dat.  We moeten toch ietske voorzichtiger en eerlijker omspringen met onze aarde en met onze medemensen. Het kan niet zijn dat we anderen als onze slaven gaan gebruiken, noch in ateliers, nog op het landbouwveld. Ik zou heel erg kunnen opgaan in dit onderwerp, maar dat ga ik niet doen, niet nu. Kelly heeft er net nog een mooi stukje over geschreven....


















2 opmerkingen:

Leen zei

Waar dat da creatuurke ni allemaal goe voor is é;)

Nicole zei

Wat een leuke tshirts zijn dat geworden! En slim ook die url er bij op.