zondag 17 oktober 2010

Herfst

Gisteren was onze auto gereserveerd dus ging ik voor het eerst met de trein naar Gent op zaterdag om te oudergroepen (dat wordt werkelijk een werkwoord in mijn leven)
Ik ben met het openbaar vervoer langer onderweg, maar had daar rekenening mee gehouden en trok wat tijd uit, deed het langzamer aan.
En nee.... ik heb het me echt niet beklaagd. Ik had zoveel geluk dat het ondanks de dreigende wolken, het niet regende en ik heel makkelijk met de wandelwagen met Ubi te voet een wandeling van een half uur naar het centrum kon maken.

Op de weg terug wandelde in rustig door het citadelpark met Ubi slapend en rustig. Ik bedacht me mijn eigen positiefste gedachte dat de zon (en de sterren....)werkelijk daar waren.... boven die donkergrijze wolken. Weten dat ze er zijn... en even verder kijken dan enkel het grijze en aanwezige.
Tot opeens..... midden in die gedachte de hemel opentrok en de zon schitterend en krachtig een gouden licht wierp over het park.

De foto onder geeft een flauwe impressie.... ik had mijn eigen toestel niet bij me. En als ik het al mee had gehad, had ik het waarschijnlijk niet eens uitgehaald, om de magie van het moment niet verloren te laten gaan in een grabbelen in mijn rugzak.
Ik stond daar. Alleen in het park.  Mijn hart sloeg een slagje over en meteen eentje dubbel. Een lentekriebel in de herfstbuik. 
Het was zo.... schoon en echt..... dat ik er nog van moet glimlachen als ik er aan denk.



Tegelijk brengt de herfst een soort van melancholie naar boven. Mijn postje van hieronder, het citaat van Loesje, houdt daar eigenlijk verband mee. Mijn eigen 'stoerdere' tijden worden deze herfst een beetje terug naar de voorgrond gehaald door een gemist concert van een vroegere favoriete band op vrijdag (waar een vriendinneke wel heen ging) Een kleine glimp in een oud stuk van mijn zieltje.... als je voorbij de intro geraakt ;-)

6 opmerkingen:

Roelien zei

Ik ken deze momenten van openbaring van natuur! Prachtig....

verg(r)eetmenietje zei

Zo mooi, die herfst met zijn
warme kleuren!
fijn dat je zo genoten hebt van
je wandeling met je kleine mannetje.
liefs

Vliene zei

heb net dezelfde magische ervaring gehad zaterdag in et Citadelpark. Zalige foto!!! En ja, Anathema, next time girl. (btw ze willen op Werchter staan dit jaar!)

Nicole zei

Ik vind de herfst vaak ook adembenemend mooi, in al haar kleurenpracht.

Mammalien zei

Die foto laat het zien: herfst is prachtig! En dat gevoel, je beschrijft het mooi...

t zei

misschien moet ik maar wat meer door parken lopen terwijl ik de godsgandse dag pendel