maandag 8 november 2010

een beetje té positief

....op een of ander bizarre wijze doet een deel van de stroomcircuits het niet meer van het huis waarin ik woon. Het deel van de circuits die voor wat gezelligheid zorgen, namelijk waar onze pelletkackel opzit, mijn modem, de stereo, de leeslamp etc. In mijn minder rationele buien zou ik zelfs durven aannemen dat het de geest van nonkel Roger is die me parten speelt en niet WIL dat ik het een beetje warm heb als de nachtelijke temperaturen onder 0 zakken.
Ik word daar wel een beetje mopperig van (ik ben ook maar een mens) maar trek me op aan het idee dat ik momenteel wel flink wat energie bespaar (terwijl de essentiële functies, zoals mijn diepvries) voorlopig nog wel werken.

En... ik heb nog iets gevonden (gekregen eigenlijk bij mijn verjaardag) voor als de koude haar intrede doet, de wind was alvast vrij scherp vandaag op de fiets.... lippenbalsem. De zaligste die ik tot hier toe al gebruikt heb: dr bonners organic lip balm met orange en ginger.
Ik hou van gember... ik hou van zachte lipjes..... Ideaal dus.


En voor wie net als ik eens graag vroeg onder de wol kruipt met een goed boek en een kersenpittenkussen met wat lavendelolie erop gedruppeld heb ik ook goed nieuws: ik kreeg van sandra het boek " de laatste liefde van mijn moeder" van Dimitri Verhulst. Ik geef het bij deze door. Laat me maar weten waarom jij het zou moeten krijgen en compleet subjectief (dat mag ook eens hee) kies ik dan zelf de leukste reactie. Het pittenkussen, de lavendel,  en het bed moet je dan enkel zelf nog voorzien.


7 opmerkingen:

Roelien zei

Oh shit, nou kan ik wel een stoer verhaal verzinnen over waarom ik het zo´n mooi boek vind....maar ik ken het niet en weet er niks over te zeggen in mijn voordeel.

Wel houd ik van vroeg naar bed gaan, warme kersenpitkussens en lavendelolie...mmmm toevallig heb ik daar de hele middag mee gewerkt (voetreflexmassages gegeven aan kinderen bij mij in de praktijk).

Fijne avond nog, groet Roelien!

tijdtussendoor zei

Omdat ik al echt koude wintertenen heb en daarom vroeg in bed moet kruipen, verdien ik het om een boek te winnen ;) En nog een schitterend boek ook!

moeke Vera zei

Ik stond er enkele dagen geleden naar te turen in de Standaard Boekhandel, maar vertikte het om mijn portomonée boven te halen. Ik gokte erop dat ik het wel zou kunnen lenen van iemand die er wel centen voor overhad.
Als ik elk boek dat ik zou willen lezen écht zou kopen, dan zou ik 'kasten' vol hebben met lectuur dat ik maar één enkele keer ter hand zou nemen en dat zou toch wel zonde zijn.

Mammalien zei

Wat moet ik doen om het lavendelkussen te winnen?! (-;

En die nonkel Roger.. tis wat. Hoe krijg je hem stil he!?

Kelly zei

Oh la, laat mij nu net in mijn Verhulst-leesperiode zijn. En en en, ik heb een bed, en ook een kersenpittenkussen, en eucalyptusolie - een waardige vervanger toch? En zonder zo'n goede motivatie zou ik mezelf waarschijnlijk niet zo ver krijgen om zo even helemaal te relaxen, met een goed boek en een warm kussentje... En ehm... ik weet ook al iemand aan wie ik het kan doorgeven.

En deze reactie is totaal niet leuk, maar het is maandagavondlaat en ik ben inspiratieloos. Dus schenk het boek maar aan iemand anders, het staat ook in de plaatselijke bib - alhoewel, op dit moment uitgeleend, maar ooit!...

En die lippenbalsem onthoud ik, bedankt voor de tip! (een idee trouwens, waar de schenk(st)er hem gehaald heeft?)

Bon, nu ga ik mij in mijn bed zwieren. Zonder een Verhulst-boek, maar me mijne crochet ;)

madelief zei

Tis alweer veel te lang gelezen dat ik nog eens onder de wol ben gekropen met een goed boek... laat jouw give-away nu misschien het moment zijn om de koe bij de horens te pakken!! Ik heb meteen al een avond op de kalender geprikt; nen vrijdagavond (einde van de werk-week and home alone)

lieve groeten

plukdedagsandra zei

En ik ben benieuwd aan wie het doorgegeven wordt. Het leest als een trein. Een aanrader!