woensdag 17 november 2010

Schatten.... op zolder

Vanmorgen in de vroegte toen ik mijn slaapogen nog aan het uitwrijven was trapte ik met mijn geitenwollensok in een onaangename koude vochtigheid op de keukenvloer. Goeiemorgen.
Ik was al halvelings wat grimmig omdat iemand (en dat kon er maar ene geweest zijn) die na mij was gaan slapen gisterenavond nog diksap of iets dergelijks had gemorst zonder op te kuisen, want ik was zeker dat die plas er nog niet was toen ik naar bed ging.

Enige opkuiswerken later draai ik nog maar mijn rug naar de plek en oeps: daar verschijnt ze alweer. Geen natte kringen op het plafond.... maar toch.... een bengelende druppel.
Wat krijgen we nu weer? Moet ik nu werkelijk nog zelf al voorbarig de plafond beginnen uitbreken. Grol!

Het lek werd voorlopig gefixt met een maandverband tegen het plafond. (Het was dat of een luier, en dat ging NOG minder een zicht geweest zijn en eerlijk: niemand had een beter idee en wat doe je in zo een geval?)

U moet weten: boven onze keuken is er geen verdiep meer, enkel schuin aflopend dakje, en een soort van minikruipzoldertje tussen dat dak en ons plafond waar je enkel in kan loeren door een gat in de muur van de kruipzolder van den achterbouw. Wat vonden we daar bij nader onderzoek op de plaats waar water lekte?
Een pot!
Een pot met water in, die helemaal vol zat.
Een pot met water in, die helemaal vol zat en ook nog drie dode muizen in dat water.
(vandaar dus die bruinige kleur van dat water, ik durf er zelfs niet verder over nadenken)

Met andere woorden wonen we al 5 jaar in een huis waar een gat in het dak zit, gefixt (of liever niet gefixt) door er gewoon een pot onder te zetten.
Overigens zal het waarschijnlijk wel gaan over een iniminigaatje, aangezien het voor het eerst is dat we water in de keuken hebben door het plafond.

Ik kijk al helemaal uit naar de verbouwingen en de schatten die we dan nog zullen vinden.

6 opmerkingen:

Emma en Mona zei

Hemeltje. Is het enige woord dat spontaan in mij op komt. Wat een verbouwing hebben die vorige eigenaars gedaan :-)
Die muizen zijn wel vies, zeg.

Mammalien zei

Oei...

plukdedagsandra zei

Tssss. Maak het maar mee. Dat verbouwen kan dus echt niet meer wachten.

verg(r)eetmenietje zei

Jakkie! wat vies!
Vreselijk die vorige eigenaars!
Dat doe je gewoon niet...
hoewel toen wij dit huis kochten
vonden we ook achteraf verschillende mankementen die verstopt waren...
Hopelijk kunnen jullie snel beginnen met de verbouwingen.
liefs

ChoCho zei

Misschien moet je zo een oplossing ala Tinkerbel proberen voorlopig (voor wie de nieuwe Tinkerbel-film gezien heeft) ;-)

Aritha Vermeulen zei

Dat is echt niet leuk!