maandag 1 november 2010

Vlassenbroek

De zon piepte na de middag tussen de wolken door. Mijn hoofd zocht rust, mijn lichaam beweging. Als kers op de taart werden mijn longen ook nog voorzien van verse lucht en mijn oren van vogelengezang.
Ik leef al bijna heel mijn leven, mijn Gentse Periode niet te na gesproken, in de buurt van Vlassenbroek, maar was er eigenlijk nog nooit gaan wandelen. Een folder van natuurpunt deed me een jaar of twee geleden voornemen dat toch eens te doen. Waarom het zo lang geduurd heeft? Geen idee.
Vandaag deed ik de stapschoenen aan, nam mijn fiets tot aan het kerkje van het schilderachtige dorpje en ging dan voor een kilometer of 10 te voet verder. Op de dijk kwam ik nog hier en daar wat mensen tegen, in het broek zelf leek ik heel alleen rond te dwalen.

Jammer dat het nu ineens zo vroeg donker was, ik had het niet erg gevonden nog even te vertoeven. De foto's hieronder verklappen waarom ik daar binnenkort nog terug zal gaan... Er valt nog veel schoons te ontdekken, en soms ligt het vlak onder onze neus.




7 opmerkingen:

Roelien zei

Wat je zoekt in later en daar, blijkt gewoon onder je neus te liggen. In het hier en nu....

huismettuin zei

We beseffen nog altijd te weinig hoe schoon ons eigen landje wel niet is.

Marleineke zei

oef chance dat ge dat ontdekt hebt, daar verschiet ik van dat ge dat nog niet wist. Véél wandelplezier;)

TIO zei

ja... het is daar mooi he!! (ben oorspronkelijk van Baasrode) dus ben er wel al meerdere keren geweest :-)

plukdedagsandra zei

Wij hadden bijna ons huis verkocht om in Vlassenbroek te gaan wonen, maar 't ging niet door omdat het huis toch niet groot genoeg was :( Maar het is daar zéér mooi.

Kelly zei

Awel, ik ben meteen een lijstje begonnen, het plaatsjes-die-een-uitstapje-waard-zijn-lijstje. Bedankt voor de tip!

madam boerenerf zei

Ben als kind regelmatig in Vlassenbroek geweest (opgegroeid in de buurt, dan gaan studeren in Gent en blijven plakken en nu in het hageland) maar in het dorp en jammer genoeg nooit in het broek zelf.
Heb wel nog familie wonen waar jij woont, ook de blogwereld is klein blijkbaar :-)
Fijne blog trouwens