woensdag 29 december 2010

Idealisten, geld en frietjes

Bij de beste frieten die ik ooit al gegeten heb, staan die van de natuurfrituur zeker in de top 3. Biofrietjes gebakken in kokosvet, superlekkere sausjes en veel keuze in bioveggiesnacks....meer heb ik niet nodig als het op frietjes aankomt. 
Toen ik een tijdje geleden hoorde dat de natuurfrituur er mee ging stoppen, vond ik dat dan ook heel erg jammer. 

Maar.... blijkbaar was dat niet the end voor de natuurfrituur. Een aantal mensen staken de koppen bij elkaar, zo blijkt en richtten een coöperatieve op. Vanaf volgende maand zijn ze normaal gezien opnieuw actief... en zal men naast iedereen laten proeven van heerlijke biofrietjes, ook een voorbeeld zijn van verantwoord ondernemen.

Daar heeft men natuurlijk centjes voor nodig. Iedereen die dat wil kan eenvoudig een aandeel kopen voor 250 euro. Een soort van sparen dus... een vorm van beleggen, maar dan wel eentje voor een goed project (en eerlijk.... weet je in wat voor zaken je klassieke grootbank belegt met jouw spaarcenten die op je spaarrekening staan? Kijk eens op de website van netwerkvlaanderen, of vind een uitweg met je spaarcenten op triodos of met aandelen in coöperatieven natuurlijk)

Mijn eigen rijkdom blijkt niet uit mijn bankrekening, maar sinds kort is er dus wel een aandeel voor de beste frietjes van vlaanderen in mijn 'bezit'. 
Wie daar meer over wil weten kan op facebook de groep 'de natuurfrituur' zoeken, of het blogbericht van Steven eens herlezen.

Smakelijk alvast! :-)

1 opmerking:

Aritha Vermeulen zei

Ik ken die natuurfriet helemaal niet. Toen we nog in Zeeland woonden ( en ik zo'n jaar of vier was) weet ik dat mijn buurman de pataten zelf sneed met zo'n apparaat. Hoe hij ze bakte, waarin...dat weet ik niet meer. Maar het was de lekkerste friet van heel de wereld!