woensdag 8 december 2010

To make and to bake

We zijn weer vertrokken, in een creatieve flow.
In ruil voor wat letspunten maakte ik onlangs een paar armwarmers en beenwarmers (gebreid), een broek op maat (met de naaimachine) en ben ik bezig aan ene muts (al hakend)... en de foto van Mauro met z'n meisje hieronder werd gemaakt toen we hier thuis een minikooklesje hielden in mijn keuken. Dat kan dus misschien wel tellen als excuus voor een beetje magere blogverhalen.

Wat wel 'bijzonder' is, is dat alle maaksels van de laatste tijd helemaal integraal uit recuperatiematerialen bestaan. Ik ben echt gezegend met een schoonbroer die me vanalle spullen (wol, stoffen, haakpennen etc) kan bezorgen die hij eigenlijk naar het containerpark moet brengen van zijn opdrachtgevers. Ok, het pastel van de beenwarmers doet misschien wat eighties aan, maar ooit komt er een revival van pastel, meer zelfs: daar gaan wij mee starten ;-)
En intussen zijn we toch maar lekker gehuld in warme alpacawol en hebben we ons nuttig in stilte bezig gehouden.
Alhoewel.... in stilte. I don't know.... de muziek kan hier wel eens wat luider staan als ik alleen thuis ben, in een poging de gedachten in mijn hoofd te overstemmen. Vandaag een 'oud' CD'tje van Röyksopp teruggevonden, dat werkt als een soort teletijdmachine...



En dat alles.... terwijl ik koekjes stond te bakken, want daar vond ik ook nog een klein beetje tijd voor. Koekjes met Pecannoten en chocolade..... (recept vind je hier)








9 opmerkingen:

Kelly zei

Hehe, grappig, die armwarmers en beenwarmers, zeker doordat ik weet voor wie ze bestemd zijn :) Warm zal het alleszins wel zijn en dat primeert uiteraard.

Ik zou ook wel zo'n schoonbroer willen! Gelukkig is er ook nog de kringwinkel, alhoewel de nieuwe in Aalst een wat mager aanbod van garen en stofkes heeft, maar goed, ik heb nog een voorraadje dus ik mag niet klagen :)

Aritha Vermeulen zei

Die armwarmers, doe je dat met 4 breipennen?

**Sabine** zei

hej aritha,

de armwarmers/beenwarmers heb ik deze keer niet met 4 pennen gemaakt, maar met 2 (hoewel het resultaat waarschijnlijk nog mooier zou zijn met 4) er is dus een naad achteraan.

Bij de armwarmers (niet op de foto) valt dat niet op omdat ik ze geribbeld (2r, 2av) heb gebreid en de naad dus in een ribbel valt. ;)

marlies zei

Hey Sabine,

Je zou ze ook kunnen breien op een rondbreinaald. Dan is er ook geen naad.

Maman Verte zei

hey, arm-en beenwarmers zijn hélémaal terug hip, mijn dochtertje draagt ze, en iedereen is er dol op! En ze zijn heerlijk warm, en het verdoezelt het feit dat ze luciferbeentjes heeft ;-)
dus Sabine : je zit weer helemaal vooraan in het nieuwe-trendspeleton, wedden? En die pastellekes : ik geloof je graag! ( meer ik kijk er niet naar uit ;-)
groetjes!
MV

Maman Verte zei

trouwens meiske : wààààr vind je de tijd???????

marlies zei

wTijd vind je niet, die moet je maken

**Sabine** zei

tijd, ja, daar zeg je het ;-)
af en toe sluit ik mij eens een paar uur op, en dan komt dat er uit
Of tussen de soep en de patatten.
Als we in de auto zitten en David rijdt.... zoiets. (ik heb wel al ontdekt dat ik wagenziek wordt van breien in de auto als we rijden in het donker)

Kimmie zei

Fun fun fun
Miss you