maandag 27 december 2010

Van probleem naar oplossing - 2

Na een paar dagen van buiten naar mijneigen kijken, is het weer hoog tijd om het perspectief nog eens te keren. Er is meer in de wereld dan mijn klein hartje en mijn schone blauwe ogen :-)

Serieus, ik heb me zitten bezinnen - om het zo te zeggen- over oud en nieuw. En hoewel ik iedereen echt het aller allerbest toewens, ben ik niet aan clichématige toespraken en dergelijke.
Nee, ik wil eigenlijk eerder een oproep doen.
Want... wat ben ik ermee als ik u een schone, groene en gezonde planeet toewens? Niets in feite, hoewel het wel een zeer waardevolle en gemeende wens is. Daarmee dat ik liever zeg: ik wens daar samen met u werk van te maken.

Zeer geïnspireerd door een interview met verstandige mensen (dat wie mij snapt tot de laatste regel eens MOET lezen) geeft hier nog wat meer achtergrond en inspiratie rond, over het hoe en het waarom we dat nu zouden moeten gaan doen en waarom je vooral niet moet geloven dat je als individu geen invloed hebt of geen verstandige keuzes zou kunnen maken.

Ja, dat wens ik jullie allen toe. Dat er een overgang zal zijn.... van oud naar nieuw.... die iets meer tijd in beslag zal nemen dan die ene beslissende seconde wanneer champagne en vuurwerk gaan knallen, maar dat zo de moeite zal zijn.
Laat ons samen de rest van de wereld inspireren en daar zelf ook betere en gelukkigere mensen van worden!
We gaan er voor.


1 opmerking:

Roelien zei

Ik heb je link gelezen, geweldige gedachten, daar heb ik niets aan toe te voegen, behalve dat ik hoop dat het eindelijke lukt om als mensheid in te zien waar we mee bezig zijn en waar we naar toe moeten.