zondag 16 januari 2011

 Zalig, die zon, zelfs als je wéét dat de lente nog wel even op zich zal laten wachten.
Zalig ook, powernaps op zondag op de glijbaan met mijn gezicht badend in de stralen, helemaal opkikkerend.

En maar doen alsof het zelfs al zomer is, even vergeten dat ik nog 2 dikke fleece-truien aanheb. Maar het vogelgekwetter rondom mij, het zacht ruisen van de wind, het gescharrel van de kippen en gewoon weer BUITEN zijn... het geeft zoveel energie.

Het onvangbare blauw van de lucht vandaag is hetzelfde als in mijn dromen. Het geeft kracht, het genereert verlangen.
En toch neem ik wat groen van vorige jaar ook mee naar de toekomst. De stokroos heeft de sneeuw wonderwel overleefd en klautert weer recht tegen de door de zon opwarmende stenen.

De bevoorrechte observator, c'est moi.


3 opmerkingen:

tijdtussendoor zei

Ik herken helemaal deze heerlijkheid!

Ellen zei

Zalig, dat lekkere weertje.

Aritha zei

Hier was het vandaag zulk mooi weer. Nog even...en het is lente. Ik heb al duiven zien tortelen. Dus!