zaterdag 15 januari 2011

Nieuw leven....


In mijnen hof.... op de rand van een paar gigantische molshopen.... sneeuwklokjes!
Wat fijn, bijna euforisch zelfs.... om weer nieuwe dingen in de tuin te ontdekken.
Love it.

en wikipedia zegt: "De bloem lijkt wit doch is feitelijk kleurloos. Een fijngeknepen bloemblad blijkt glashelder te zijn, doordat de luchtbelletjes tussen de bladcellen dan weggeperst zijn. Het is deze lucht die het invallende licht in alle richtingen weerkaatst, waardoor de mens het als wit waarneemt."
Ook fijn om weten.... met name de reden waarom het zo moeilijk is om scherp te stellen op de blaadjes  met de camera.

7 opmerkingen:

moeke Vera zei

oh, zal morgen bij daglicht ook eens gaan kijken in mijnen hof ... ben nieuwsgierig of er hier al wat bloeit.

Neuronenvuur zei

O wow! Ik kijk zóooo naar ze uit!

Roelien zei

Ja, ik ontdekte hier vandaag ook knopppen aan de klimhortensia en....EN in de beuk!
Dat belooft weer een nieuw inspirerend beukenootjesjaar.....

Het sneeuwklokje is schattig, hier zijn ze nog niet opgekomen, maar doen dat meestal opeens met honderden tegelijk (gaat nu buiten liggen wachten...)

Celestine zei

Ik kijk uit naar het einde van de examens... want ergens tussendoor begint het werken in de tuin dan weer! (Ik heb het zelfs in mijn agenda opgeschreven...)

Back to nature. :)

Kelly zei

Mooie foto!

tijdtussendoor zei

podaresPrachtig en zo hoopgevend ;))

Maman Verte zei

mooi!Hier ook al een viooltje ontdekt!!