donderdag 3 februari 2011

Buitenhonger

Wat doe je als de winter al te lang duurt en je te veel uren binnen zit voor een buitenmens én je je niet lekker in je vel voelt?
Eigenlijk zijn er dan enkele mogelijke antwoorden. Vrienden opzoeken is een optie, een dag buiten doorbrengen is een andere, of werken tot je erbij neervalt om je gedachten te verzetten? Of je laten inspireren en veel nieuwe ideeën opdoen...
OF.... een combinatie van dat alles.

Vandaag trok ik mijn stoute/stevige schoenen aan, een versleten broek, een oude trui en besloot een dagje te gaan mieren.
Geen werk voor 'mietjes' daar. Niet te bang zijn van vuile handen te krijgen, een boomstam op je schouders te tillen of te slepen met lava. Gewoon ervoor gaan!
Als kers op  de taart was er ook de ganse dag een stralend bijna-lente zonnetje aan de hemel. Het kon, naar omstandigheden, echt niet beter zijn.

Morgen doet misschien elke vezel in mijn lijf pijn (misschien ook niet) maar vandaag... voel ik dat ik Leef.
Ik vind het geweldig dat ik een beetje van mijn tijd, ziel en zweet mocht steken in de aanleg van een heuse food forrest in permacultuurstijl. Ik wou dat ik al foto's kon laten zien, want het is een fantastisch project en het ziet er ook geweldig mooi uit. Dat gaat wat geven als de lente ook wat groen in die structuren die we nu aanleggen tovert! Uiteraard heb ik weer wat ideetjes opgedaan om binnenkort ook aan de slag te gaan in mijn eigen tuintje.

Een foto van vandaag staat hieronder. Ik had mijn eigen camera niet mee... -komt dat tegen!- maar pauzeerde wel even met de camera van Heidelien en Stefano Pipi om een beetje impressies op te slaan.

Vandaag ontdekte ik (maar dat was eigenlijk niet nieuw) dat ik omgeven ben door geweldige mensen, dat ik écht een buitenmens ben en dat je er soms gewoon voor moet gaan, jezelf verheffen, om gelukkig te zijn.



6 opmerkingen:

plukdedagsandra zei

Wat ben ik blij voor jou dat je dat gevoel ervaart.
Gisterenavond hebben man en ik toevallig nog op de website van Mier gesurft op zoek naar onze toekomstige tuin en zo'n prairietuin zagen we wel zitten. Jij bent toch iemand die er echt helemaal voor kan gaan denk ik. Zelf kom ik nogal vaak "bergen" tegen.

Liefs, Sandra.

Sabine zei

Die prairietuin.... doen! Daar ga je geen spijt van hebben (wel goed op voorhand laten inplannen ;-) )

Aritha zei

Je geeft een heel goed advies! Dank je. Gewoon iets gaan doen.

Roelien zei

Het klinkt zo eenvoudig, maar is ongelooflijk moeilijk. Uit ervaring (met name vanwege mijn praktijk) is dat je het denken en piekeren ècht kunt doorbreken door dingen te ondernemen. Zeker in de winter, waarin je bijna 'stilstaat' (maar je gedachten zeer zeker niet)!.

Doen, doen, doen in plaats van denken...

Mooi project trouwens, dit Mier!

tijdtussendoor zei

Buiten zijn is het beste medicijn, ondervond ik al vaak.
Fijn dat je op deze manier voor jezelf zorgt, goeie moed!

camilla zei

Geen woorden maar daden: super! Ik ga binnenkort ook opnieuw mieren in mijn eigen food forrest. En fruitbomen bestellen! Niks zo leuk als eten uit je achtertuin.