dinsdag 8 maart 2011

Camera

Vandaag kwam er een cameraman langs om een en ander te filmen voor LETS. Yours truly mocht (moest!) den uitleg doen. Fijn was het wel, het samenzijn met de andere letsers, we hebben serieus wat afgelachen en ook de kindjes hebben zich goed geamuseerd. Als alles meezit komt de korte reportage eind van deze week op de TV. Een linkje volgt nog wel, als het resultaat niet te gênant is.
Feit is wel dat de cameraman heel enthousiast is over het LETS-concept en er nog een langere reportage over wil maken, en zo komt het dat komende zaterdag de camera opnieuw zal rollen voor nog een extra filmpje. Het is fijn als er zoveel interesse is en misschien kunnen we met zo een filmpje nog meer mensen kennis laten maken met LETS.


Na de opnames liet Dirk me zijn tent zien. Het ziet er langs buiten wat uit als een iglootje, en het is gemaakt van recuperatiematerialen, meer bepaald een oude deur, een oude regenpijp en wat rekkers. Over de structuur ging een groot stuk landbouwplastic en zo werd het aardedonker in de iglo. En dat was ook de bedoeling, want wat er toen gebeurde was wel speciaal. Als je dan IN die koepel zit en een klein gaatje maakt in het plastic, dan zit je als het ware in een camera obscura en zie je de werkelijkheid geprojecteerd in de binnenkant van de koepel. Omgekeerd dan wel. Je moet wel wat geduld hebben want het duurt een tijdje voor je ogen zich aangepast hebben in het donker en je de beelden kan zien. Wie genoeg geduld heeft om de ogen helemaal te laten wennen, ziet na een tijdje de beelden zelfs in kleur. Ik had mijn fototoestel mee dus kan je een idee geven van hoe het ongeveer was:


3 opmerkingen:

moeke Vera zei

hé wat leuk!
TV Oost?

Mengelmoes zei

Super! Deze opname mag ik niet missen!

Celestine zei

Hu... die cameraobscuratoestand: geweldig! :-)

En dat gaat vast om een tvzender die ik niet kan zien? Maar ik ben nu al enthousiast over het Lets-en, he.