woensdag 16 maart 2011

Het gras aan de overkant...

...is waarschijnlijk wel groener en deftiger dan dat van mij, maar tant pis, ik trek mij daar niet te veel van aan. Ne gazon, ik zeg het u, is namelijk veel sneller gezaaid dan weer uitgedaan. Het probleem met gras is namelijk dat het gewoon niet weg wil. En als ik het dan weg wil stelt het mij voor een heuse uitdaging. Die ik aanging maar toch ook een stukje verloor, getuige daarvan de blein op mijn rechterhandpalm die mij daaraan herinnert elke keer als ik er wat te veel druk op zet.
Die gazon van mij die is er trouwens gekomen met het idee: 'kinderen hebben dat vandoen om op te spelen'. Ik weet niet waar en hoe ik dat in mijn hoofd gekregen heb, want tot dusver zijn mijn kinders niet te erg geïnteresseerd in grasspelen. (En ergens ben ik daar wel blij om, stel dat ze interesse zouden hebben in voetbal... nachtmerrie)
Wat hen dan weer wel interesseert is takken verzamelen (niet te vinden in een propere gazon), in bomen klimmen, beesten zoeken (allerlei).
Vandaar dus mijn plan om de graspartijen in de tuin handmatig af te plaggen. Lacht maar eens ja, ge moogt. Of komt ies helpen.
In de ronde cirkels komen binnenkort allemaal vlinderlokkende planten. De rand fabriceerde ik van snoeiafval dat hier nog lag. Want jawel, je hebt het al gemerkt, de lente is gearriveerd. Nog net niet officieel, maar toch. Genieten in het zonnetje is nu aan de orde. En alles terug groen zien worden.... zalig.
De tomaten die ik zaaide (binnen) zijn ook aan het uitkomen, de serre wordt stillaan terug op orde gezet.... ik ben er klaar voor.


Welkom lente.

8 opmerkingen:

Mengelmoes zei

Dat gaat een practig avonturentuin worden voor jullie allemaal.

Het gras aan de overkant is misschien wel groener, maar misschien ook veel saaier.

Ik kijk vol ongeduld uit naar onze tuin en als je jongens op zoek zijn naar takken mogen ze hier eens komen. De kids zitten al een hele middag buiten!

tijdtussendoor zei

Schoon gedaan en inderdaad een hartelijk welkom aan de lente!

Stien zei

zo'n vlinderbloemenronde ziet er mooi uit, zelfs zonder de bloemen!

Kelly zei

Da's zo geniaal he, zo'n cirkels / wanden uit snoei-afval! 't Wordt prachtig! En leuk! (voor de zoontjes en ongetwijfeld ook voor jou en je fototoestel ;) )

natuurlijk-rijk zei

Altijd mooi dat hergebruik, en wat ga je erin zetten?

Els / itisi leclerc zei

Zo mooi dat rondje! Kan je dat zonder handleiding of zo maken? Is dat makkelijk dat vlechten? Want hier een beetje hetzelfde probleem met het gras.
Ik schrijf zelden op je blog, maar ik geniet altijd van je vertelsels!

Anoniem zei

En wie we hier allemaal tegenkomen, Els Leclerc (als het die kalligrafe is die ik ken...ook zo'n geweldig mens!)
Jouw blog werkt echt inspirerend Sabine, die cirkels, dat ga ik ook proberen!
Micheline

daf zei

Mag ik een kleine tip geven van iemand die zichzelf ook veroordeeld heeft tot het binnenkort afplaggen van ettelijke vierkante meters gazon?

Verzamel grote kartonnen dozen (verpakking van IKEA kasten is ideaal), verwijder de verpakkingstape en alle plastieken etiketten, en spreid ze uit op de gazon die weg moet. Je kan er daarna een laag gemaaid gras opleggen om te vermijden dat het zaakje wegvliegd, maar leg het dan niet dikker dan een centimeter of 3 of het begint te rotten en te stinken. Na een tijdje verteert het gras onder het karton spontaan, het karton verdwijnt gewoon mee. Gemakkelijk, ecologisch en je blijft niet met een berg zoden zitten achteraf.