zondag 27 maart 2011

Werken met wilg

Deze twee onderstaande dingen maakte ik op de laatste dag van de cursus 'werken met wilg'... Ik leerde intussen een koekewis maken, wilgenwissen weken, plooien, een heg planten, elfenzeteltjes vlechten, een takkenril maken en aanstampen, en nu dus ook sculpturen: een bol en een vlinder. (Een mand vlechten leerden de cursisten vorige week maar toen lag ik ziek in bed... dat haal ik binnenkort nog in)

Ik zou uiteraard dit soort dingen gewoon in de winkel kunnen halen, professioneler ineengezet waarschijnlijk. Want alles is te koop in de wereld. Met geld kan je alles bekomen -als je het hebt.
Maar talent en zelfontwikkeling, eigenwaarde,.... daar moet je zelf aan werken.
Ik ga mijzelf niet uitroepen tot getalenteerd wilgenvlechtsters, maar ik ben er wel erg mee bezig de laatste tijd: wat kan ik, wat leer ik graag, hoe voelt het te werken met verschillende materialen en hoe kan ik mijzelf daarin kwijt en hoe kan ik mijzelf ook vormgeven?

Heel boeiend om mee bezig te zijn. En helend,.... vooral voor 't hartje en de ziel.


Een nieuwsgierige nachtvlinder kwam eens kijken, totaal gedesoriënteerd, maar gelokt door de geur van het wilgensap waarschijnlijk, wat wij daar aan het uitspoken waren.

Geweldig vind ik het... vlinders bij dag en vlinders bij nacht. (Vorige week zag ik ook de eerste vlinders fladderen in onze tuin) Binnenkort hoop ik weer heel veel fladderend leven aan te treffen in onze tuin en daarbuiten, met mijn fototoestel in aanslag natuurlijk.


5 opmerkingen:

Mira zei

Héél erg mooi die wilgencontructies! Daar mag je echt wel fier op zijn!!

hotelmama zei

Zo mooi. Wij hebben hier ook een paar wilgen staan die dringend moeten worden gesnoeid, zou ik durven proberen??

Maman Verte zei

amai Sabine,
dat zou ik nu ook graag leren sé.....
Ik denk dat ik hier in de buurt eens ga kijken voor zo'n cursus.
Echt geweldig mooi, wat we zelf kunnen maken met natuurlijke materialen.

Ellen zei

Hele mooie creaties!!
En een geweldige foto, dat ie zo op je vinger bleef zitten!

Boekenstek zei

Goedemorgen,
Wat een leuke blog zeg. Ik ben net volger geworden. Zou ik in je bloglist mogen staan met mijn blog? http://boekenstek.blogspot.com/ Uiteraard voeg ik je dan toe in mijn bloglist.
Ik hoor het graag. Groeten, Pleun